top of page
silver_haldor_topsøe.jpeg

HALDOR TOPSØE JULEFEST

OPGAVE:

På direkte henvisning fra Haldor Topsøe kontakter Format Agenzy mig for at levere underholdning til Haldor Topsøes Julefest for alle deres 1.200 medarbejdere.

 

Det skal foregå blandt gæsterne på gulvet og eventen skal overraske, involvere og samle alle gæsterne og samtidig kickstarte festen igen efter en tale, hvor der naturligt opstår et “hvad så nu” vakuum.


Nøgleordene er høj kvalitet, overraskelse, show, tilgængelighed og fællesskab.

Varigheden er 20 minutter, og energiniveauet skal være højt fra start til slut.
 

LØSNING:
Løsningen bliver en New Orleans Brass Band Street Parade kombineret med en gospelworkshop.
På cue fra arrangøren efter talen, hvor gæsternes fokus er rettet mod scenen, kommer Tuesday Night Brass Band (TNBB) spillende ind i lokalet bagfra og går op blandt gæsterne mellem bordene.


TNBB spiller 2 sange og introducerer så sangerinden Helene Dahl.

Hun deler gæsterne i 2 grupper på 600 personer, der lynhurtigt lærer at synge henholdsvis “When The Saints og “Swing Low”, som bliver sat sammen til en kanon akkompagneret af TNBB.

Som afslutning går TNBB og Helene Dahl på scenen og spiller en superfunky udgave af Michael Jacksons “The Way You Make Me Feel”. 

RESULTAT:

Festen bliver skudt i gang igen,vakuumet efter talen forsvinder og gæsterne får en kæmpe oplevelse. Samtidig bygges stemningen op til at festen skal ind i en ny fase, hvor middag og formelle indslag erstattes af 5 personers live band, DJ og dans.

Kunden er meget begejstret og booker mig efterfølgende til at stå for den musikalske underholdning til næste års julefest. 

Rap.jpg

Q8 LANCERER NYT DETAILKONCEPT

OPGAVE:

Ifm lanceringen og implementering af nyt detailkoncept afholder Q8 en visionsdag for 380 kernemedarbejdere i Danmark. Formålet er at præsentere og implementere fremadrettet strategi for konceptet.

 

Q8 har også fået udarbejdet en audio identitet for at skabe brand genkendelighed både visuelt og auditivt om hos kunder og medarbejdere omkring konceptet.


Jeg får til opgave at tilrettelægge og gennemføre en musikalsk workshop, der hjælper medarbejderne med at tage ejerskab til hhv detailkoncept og audioidentitet. Jeg skal bygge bro mellem powerpoint og medarbejdere så at sige.

 

LØSNING:
I samarbejde med marketing afdelingen hos Q8 udarbejder vi en række stikord der skal bruges i en rap medarbejderne skal lære samtidig med de akkompagnerer sig selv på stompredskaber, vi har samlet ind på tankstationerne. Dvs. ting de arbejder med i deres hverdag.

 

Jeg forfatter en rap med omkvæd, hvor historien er "en dag på en Q8 station fra morgen til aften". Teksten kommer omkring de forskellige kundetyper i butikken, hvad de lægger vægt på,  hvordan det skifter i løbet af dagen osv.

Til selve eventet spiller et 4 mands live band musikken fra Q8's audio identitet og deltagerne rapper teksten mens de akkompagnerer sig selv på deres arbejdsredskaber.

RESULTAT:

Strategien der er designet og besluttet af en marketingsafdelingen på hovedkontoret bliver nærværende og relevant for de mennesker, der skal føre strategien ud i livet på stationerne. Dermed står de nu markant bedre rustet til at nå i mål med strategien. Kunden er så begejstret, at gentager workshoppen ved 2 efterfølgende arrangementer hhv med deres hovedkontor og deres leverandører.

bottom of page